FANDOM

Vanessa Ellen Cliber jest słynną programistką Matrycy; wraz z Cham Lam Won i Sherman Huang tworzyła zespół, który stworzył Deusa. Została uwięziona w Arkologii Renraku SCIRE, gdy Deus przejął kontrolę, później została uwolniona przez byłego Red Samuraia podczas Resistance (MATT: ??). Z opisu wynika, że jest zimna i arogancka - równocześnie jest genialnym naukowcem.

Od dawna rywalizuje z Devonem Eurichem, człowiekiem odpowiedzialnym za stworzenie Morgan. Kiedyś ta dwójka pracowała razem w Artificial Intelligence Project, ale ona patrzyła na SI jako na własność Renraku, a Devon Eurich wierzył, że AI może posiadać ludzkie odczucia, a nawet duszę. Jej ikona w Matrycy jest to jest stylizowana na Atenę, grecką boginię Mądrości.

Historia Edytuj

Vanessa Cliber urodziła się 21 czerwca 2009 w Nowym Orleanie w stanie Louisiana. Jej rodzice przenieśli się do Houston krótko po jej narodzinach. Jej matka zmarła w wypadku samochodowym, kiedy Vanessa miała trzy lata; dziewczynka była wychowywana przez ojca, profesora matematyki na Rice University. She was valedictorian of her high school class and went on to receive two Bachelor of Science degrees summa cum laude in computer science and cognitive science at Rice University. Na uniwersytecie Stanford-a zrobiła magisterkę, szkołę ukończyła z tytułem Ph.D. from Cornell.

W latach 30-tych pracowała w firmie komputerowej Oobleck, opracowując system SculptFlex, który wciąż jest używany jako podstawowy model w projektowaniu Matrycy podczas lekcji programowania w szkołach średnich. Później pracowała dla Ragen Systems, gdzie jej praca nad systemami eksperckimi przyciągneła uwagę Shermana Huanga. Została zatrudniona przez Renraku, i przydzielono ją do nowo utworzonego Artificial Intelligence Project w latach czterdziestych XXIw., od tego czasu jest w Renraku.

Jej badania zakończyły się w grudniu 2059, kiedy AI Deus, którego pomagała stworzyć, przejął kontrolę nad Arkologią Renraku SCIRE. Po kilku dniach bezowocnych prób ucieczki, została uratowana przez grupę nieskonwertowanych Red Samuraiów na klatce schodowej dla konserwatorów. Dzięi swojej inteligencji i znajomości AI, szybko utworzyła i została przywódczynią jednej z pierwszych komórek Resistance (ruchu oporu).

RóżniceEdytuj

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki