Fandom

Shadowrun Wiki

Szamanizm

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Szaman Edytuj

Szamani to czarodzieje, którzy podążają za swoim zwierzęcym totemem, np. Kojota lub Niedźwiedzia i upodobniają się charakterem do danego totemu. Dla szamanów, magia jest połączona z siłami natury. Jak magowie, szamani mogą rzucać czary, postrzegać i podróżować astralnie. Mogą również sprowadzać duchy natury lub Duchy Człowieka.

Magowie hermetyczni by uczyć się czarów podglądają innych magów lub wykorzystują metody naukowe, ale szamani robią to inaczej. Magia odnajduje szamana. W którymś momencie swojego życia spotyka swój totem, i jeśli zarówno szaman, jak i totem, zaakceptują siebie nawzajem, szaman zaczyna podążać za danym totemem. Totem jest ogólną, wyidealizowaną formą danego zwierzęcia.

Podsumowanie Edytuj

Pierwszymi szamanami z magią, jaką znamy byli prawdopodobnie rdzenni mieszkańcy Ameryki Północnej. Ale ta tradycja nie jest spotykana jedynie wśród Rdzennych Amerykanów. W międzyczasie wielu ludzi na całym świecie spotkało swój totem. Jest wiele różnych totemów. Na przykład Orzeł, Niedźwiedź, Kojot, Sokół, Lis, Szczur, Szop i Wilk są uważane za bardzo znane totemy. Wątpliwe, że kiedykolwiek zostanie stworzona kompletna lista totemów, ponieważ znane są przypadki totemów niemal każdego zwierzęcia, a wiele zostanie jeszcze odkrytych.

Istnieją też specjalne rodzaje szamanów, takie jak szamani insektów i toksyczni szamani, które często opisuje się jako złe, lub obce. Czasem, Drudzi są klasyfikowani jako szamani, ale druidzi odcinają się od tradycji szamańskiej.

Przyzywanie Duchów Edytuj

Szaman może przywoływać Duchy natury. Zależnie od osobowości totemu, niektóre typy duchów łatwiej jest przyzwać niż inne... Szamani insektów są bardzo niepopularni, ponieważ sprowadzają Duchy Owadów i mają bardzo złą opinię po incydentach związanych z Universal Brotherhood i Chicago. Toksyczni szamani stali się w jakiś sposób wypaczeni, czasem z powodu zanieczyszczenia i są przeciwieństwem tradycyjnych szamanów.

Zobacz teżEdytuj

Znani szamani Edytuj

1321 Shamans (figurki)Edytuj

http://img172.imageshack.us/img172/6209/8b1wl3.jpg

Figurki do Shadowrun RPG:

Grenadier

Iron Wind Metals

Źródła Edytuj

Ta strona została przetłumaczona z strony Shadowhelix Schamanismus

Więcej w Fandom

Losowa wiki