Shadowrun Wiki

Shadowrun Gra Karciana

Przekierowano z Shadowrun SRKG

4120stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Lista kart Edytuj

FAQEdytuj

Shadowrun Gra KarcianaEdytuj

SRKG (ang. TCG; Trading Card Game) - Shadowrun Gra Karciana dziejąca się w świecie Shadowruna...

NazwyEdytuj

EdycjeEdytuj

Corp WarsEdytuj

Kempy:

Zaraz po wyjściu dodatku "Underworld" a zanim miał się pojawić "Corporate Wars" FASA zamierzała z tego co wiem wypuścić wersję "revised" pierwszej edycji Shadowrun CCG. Kilka kart miało mieć zmienione teksty.

OpisEdytuj

Gra jest przeznaczona dla co najmniej dwóch graczy. Do kupienia są decki (talia podstawowa) i boostery (mniejsze talie uzupełniające. W boosterach są zazwyczaj rzadkie, cenniejsze karty).

ZawartośćEdytuj

W talii podstawowej (tak zwanym "decku") znajduje się instrukacja gry, karta z cechami, umiejętnościami i fazami gry oraz 70 kart.

Są one podzielone na kategorie:

  • Shadowrunnerzy,
  • zbroje,
  • amunicja,
  • cyberwszepy,
  • czary,
  • duchy,
  • pojazdy,
  • drony,
  • cybedeki,
  • programy,
  • lokacje,
  • kontakty,
  • wyzwania,
  • specjalne,(ważne: W deku jest co najmniej sześć kart Celów. Jest to minimum wymagane do rozpoczęcia gry!).

Do rozpoczęcia gry przyda się również zwykła, kostka sześcienna, trochę żetonów (możesz też po prostu spisywać na kartce ilość nujenów oraz obrażenia).

ZasadyEdytuj

Cel gryEdytuj

Jak w każdej grze, chodzi o to, żeby wygrać. W SRGK należy zdobywać punkty Reputacji. Punkty Reputacji zdobywa się, gdy wykona się Cele, które są bronione przez Przeszkody. Cele osiąga się przy pomocy shadowrunnerów. Celem gry nie jest zabicie drugiego gracza, ale "dobiegnięcie" do celu przed nim.

BieganieEdytuj

Gdy Runnerzy gracza wyruszają ze swoimi zabawkami na Shadowrun, korzystając z Kontaktów i znajomych Miejsc, niczego nie są pewni. Napotykają przeszkody, od których mogą się wykręcić dzięki swoim umiejętnościom, albo walczyć. W karciance Shadowrun występuje również wiele rzeczy ... "Niezależnych". Można spotkać drużynę drugiego gracza, stado gęsi albo szalejącego mutanta (karty specjalne).

StrategieEdytuj

Gracze zaczynają z siedmioma kartami w ręku i czterema nujenami. Mają dwie możliwości - szybko zbudować grupę runnerów i wykonać cel. Albo zastawiać cel przeciwnika kartami które uprzykrzą oponentowi życie (i spowolnią naszego wroga). W międzyczasie sami mogą zbudować silną grupę.

Etapy gryEdytuj

  1. Wystawienie celów - każdy gracz, który nie ma na stole celu zagrywa nowy, zakryty do jego następnej tury.
  2. Pobranie nujenów, wniesienie niezbędnych opłat [np. za Głównych Runnerów] LUB dobranie kart do ręki.
  3. Wszystkie karty wracają do pozycji gotowej, mogą działać, naprawiać sprzęt, leczyć runnerów...
  4. Zagrywanie kart z ręki na stół, wnosząc potrzebne opłaty.
  5. Wybieramy Cel akcji, Runnerów i ruszamy do walki (lub "wykręcania").
  6. Koniec tury, można wyrzucić do śmietnika wybrane karty z ręki. Ostatni moment na zagrywanie kart specjalnych.

Umiejętności runnerówEdytuj

TwórcyEdytuj

NagrodyEdytuj

At a gala ceremony at the 1998 Origins International Game Expo and 
Fair, the Academy of Adventure Gaming Arts & Design today announced 
the winners of the 1997 Origins Awards....

Best Trading Card Game of 1997 Edytuj

Shadowrun Trading Card Game Limited Edition
Designers: Mike Nielsen, Jim Nelson, Mike Mulvihill
FASA Corp.

Best Graphic Presentation of a Card Game of 1997 Edytuj

Shadowrun Trading Card Game Limited Edition
Graphic Designers: Jim Nelson, Mike Nielsen
FASA Corp.

Patrz takżeEdytuj

Kategoria - Shadowrun: Gra Karciana

http://img513.imageshack.us/img513/8716/dsc02592uj9.th.jpg

Linki zewnętrzneEdytuj

(po angielsku)

Więcej z Fandomu