Fandom

Shadowrun Wiki

Paragraf 400

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Ból rozsadza ci czaszkę. Ostrożnie otwierasz oczy. Za oknem jeszcze ciemno. Na szczęście leżysz tam gdzie wczoraj zaległeś, podłączony do deku, który kojąco szumi obok. Wyciągasz wtyk neurozłącza zza ucha i świat staje się wyraźniejszy. Twoja nora na dziś to pokoik w starej, zruinowanej kamienicy. Tym razem wyjątkowo paskudny i zapuszczony. Lodówka pamięta pewnie EuroWojny, ale skarby jakie w niej przechowujesz są odpowiednio schłodzone. Dietetyczne mleko, sojowa kiełbasa i chip który zwędziłeś ostatnio. To właśnie przez niego uciekasz od dwóch tygodni, zmieniając noclegi i tożsamość jak rękawiczki.

Dżokej Sieci, As Kodu, Kowboj Matrycy - tak mówili kiedy wszystkie skoki wychodziły ci bez pudła. Ale ta ostatnia robota nie wyszła. Sieciowy konstrukt Mitsuhamy, złowieszczo wyglądająca pagoda, okazała się czarną dziurą, pułąpką bez wyjścia, koszmarem każdego dekera. Ochrona ich serwerów zaszczuła cię jak psa, wytropiła miejsce w którym się podłączyłeś i wysłała ekipę uderzeniową. Niemal zdążyli dotrzeć na czwarte piętro bloku mieszkalnego przy Filmoore Street 43. Cudem uciekłeś. Dwa tygodnie temu miałeś dom, przyjaciół, kasę na koncie. Teraz masz zapluskwiony dek, pięćset jenów w kredczipie in-blanco i ubranie. No i chip.

Żując śniadanie rzucasz okiem na ekran. Twój WarHammer-0-Ext Od czterech dni szaleje w wirtualnym systemie ucząc się najbrudniejszych sztuczek i rekompilując. Jeszcze kilkanaście godzin i będziesz mógł go załadować do deku. Nurtuje cię pytanie - czy wystarczy aby się przebić do banku danych Mitsuhama Computer Systems? I czy to wystarczy aby megakorporacja z Japonii przestała cię ścigać?

Obok terminala leży Dek. To od niego wzięła się nazwa Twojej profesji. Wielkości klawiatury, zawiera potężną dawkę najnowocześniejszych technologii dla maksymalnie zadrutowanych hackerów. Kowbojów Sieci, takich jak ty. Pozwala na zobaczenie Matrycy - czyli internetu anno domini 2054 - z punktu widzenia Ducha w Maszynie, czarodzieja umiejącego walczyć z broniącym dostępu do danych LODu, zacierać za sobą ślady i naginać inne komputery do swojej woli.

Ostatnią noc spędziłeś grzebiąc w jego systemie i wyłapując wszystkie pluskwy pozostawione przez dekerów Mitsuhamy przy ostatniej robocie. Jeśli nie przeoczyłeś żadnej możesz bezpiecznie podłączyć się do Matrycy i poszukać pomocy na Shadowland - ostatniej desce ratunku wszystkich dekerów. Masz tam zaufanego przyjaciela, Kortazara.

Zatem:

1. pracujesz cały dzień nad Warhammerem i odpluskwianiem decku, tak aby być całkiem pewny że po wejściu do Matrycy nikt cię nie namierzy? praca czyni wolnym.

2. zostawiasz to zadanie dla automatycznego generatora kodu i spróbujesz podłączyć się do sieci aby nawiązać kontakt ze starymi znajomymi z Shadowland? kto nie ryzykuje ten nie gra.

Więcej w Fandom

Losowa wiki