Fandom

Shadowrun Wiki

Megakorporacje AAA

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Sąd Korporacyjny przydziela wartość AAA największym i najważniejszym korporacjom. Korporacje o wartości AAA, nazywane także Prime Megacorporations (najważniejszymi megakorporacjami) cieszą się tym samym przywilejem eksterytorialności co megakorporacje AA. Mają też co najmniej jednego przedstawiciela w Sądzie Korporacyjnym z uwagi na swoje znaczenie. Z tego powodu, o tym, kto ma mieć wartość AAA dyskutuje się tylko, przed wyborami do Sądu Korporacyjnego. Jeśli Prime Megacorporation należy do innej korporacji, ta korporacja otrzymuje wartość AAA z powodów praktycznych, i dopóki spółka córka z wartością AAA nie zostanie sprzedana, dopóty macierzysta spółka może utrzymywać odpowiedni rozmiar i ważność na własny rachunek (dotyczy to także Korporacji o wartości AA lub A). Zurich-Orbital Gemeinschaftsbank jest również utrzymywany ze wspólnych wydaków każdej z "Prime" Mega Korporacji.

Członkowie założyciele Sądu Korporacyjnego zawsze mają wartość AAA i muszą mieć przynajmniej jednego przedstawiciela w Sądzie.

Nie dotyczą ich prawo danego kraju, odpowiadają jedynie przed sobą, a ich postępowanie ogranicza jedynie Sąd Korporacyjny, poniżej spis 7 (10 w 2059) największych korporacji na świecie:

Spis Edytuj

Ares Macrotechnology, konglomerat spółek z branż motoryzacyjnej, stalowej, zbrojeniowej i przemysłu kosmicznego z siedzibą w Detroit Damien Knight.

Aztechnology, korporacja z Aztlan (wcześniej Meksyk, odtworzony na podobieństwo Azteków) mocno zaangażowana w rynek dóbr przemysłowych, chemiczny i magii.

Fuchi Industrial Electronics, gigant komputerowy zbudowany przez rodziny Nakatomi i Yamana z Japonii i Richarda Villiersa z Bostonu. Firma przestała istnieć po wojnie korporacji w latach 2059-60, podczas której na scenie pojawiło się Novatech, po tym, gdy pojawiła się jako jej północnoamerykański następca, pod przywództwem Villersa. Po fuzji Novatech z Transys Neuronet i firmą Erika, miejsce zostało zajęte przez nową korporację - NeoNET.

Mitsuhama Computer Technologies, zaczęła od prania pieniędzy dla japońskiej mafii - Yakuzy, ale szybko zaczęła generować większe dochody niż jej klient.

Renraku Computer Systems, zajmujący się głównie produkcją komputerów i broni gigant z Japonii.

Saeder-Krupp, największa megakorporacja na świecie, to niemiecki konglomerat opierający swą działalność na produkcji stali, dóbr przemysłu ciężkiego (??) pojazdów (BMW), broni i komunikacji w Europie. Jej większościowym właścicielem i przewodniczącym jest Lofwyr, Wielki Smok, któy skupił udziały firmy od drobnych udziałowców.

Korporacja Shiawase, stara spółka rodzinna, która bez uszczerbku wyszła z chaosu początku XXI, szybko rozwinęła działalność o produkcję energii, biotechnologię oraz rynek związany z ochroną środowiska. Jest najstqarszą megakorporacją, która pierwsza walczyła o eksterytorialność.

Yamatetsu, gigant na rynku transportu i infrastruktury, ma mieszane, Japońsko-filipińskie korzenie. Później przeniósł się do Władywostoku w Rosji i zmienił nazwę na Evo

Później do ekskluzywnego klubu największych megakorporacji o wartości AAA (te, które mają miejsce w Sądzie Korporacyjnym) dołączył Wuxing, firma z centralą w Hong Kongu, oraz Cross Applied Technologies, firma z Wolnego Quebecu. CATCo utracił miejsce po po Krachu Matrycy 2.0, a jego miejsce zajął Horizon, konglomerat medialny z siedzibą w Los Angeles.

Historia Edytuj

Na dziś dzień, tylko dwie Prime Megacorporations zostały pozbawione statusu AAA: Fuchi Industrial Electronics w 2059, i Cross Applied Technologies, którego miejsce Sąd oddał Horizon jakiś czas po 2066 (wierzy się, że to rok 2066, poniewać sędziowie Sądu Korporacyjnego są wybierani na okres 6 i pół roku, a Sąd Korporacyjny z sędziami Crossa był wybrany w roku 2060).

Patrz także Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki