Fandom

Shadowrun Wiki

Mafia

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Patrz też Kategoria: Mafia Edytuj

Mafia zwykle odnosi się La Cosa Nostra, Włoskiej Mafii, chociaż termin często używany jest w odniesieniu do różnych syndykatów zbrodni działających w Europie i poza nią (niektóre La Cosa Nostra wchłonęła - np. Polskie, Irlandzkie, Żydowskie, Meksykańskie, Afro-Karaibskie). Jako najstarszy gracz w Północnej Ameryce, Mafia jest mocno osadzona w kulturze Zachodu i większość ludzi zna tylko jej nie do końca prawdziwe oblicze pokazywane w programach trideo (show typu 997, seriale kryminalne itp.)

Mafia jest zanurzona w wewnętrznych konfliktach. Jeden z głównych powodów, dla którego Mafia ciągle boryka się z przeciwieństwami (takimi jak Yakuza, Triady czy Vory, czy nowe syndykaty w rodzaju Seoulpa Rings) jest wieczna wojna pomiędzy regionalnymi Mafiami, którymi dowodzą lokalni Capo chcący zdobyć jak największą władzę i powiększyć swój teren wpływów. Na Starym Kontynencie mawiają “Mafia jest swoim największym wrogiem.” Dwie najważniejsze tradycje w Mafii to omerta (cisza) i rispetto (szacunek). O Mafii nie wolno ci z nikim rozmawiać, jesteś też zobligowany do okazywania szacunku i obrony honoru Rodziny.

Organizacja Edytuj

Mafia zorganizowana jest w Rodziny, którymi rządzą Donowie. Wewnątrz Rodziny panuje podział regionalny (obszary geograficzne wokół większych miast), a każdym regionem dowodzi Capo (fem./żeń.? Capa). Wszyscy Capo tworzą Commisione, która w teorii podlega Wewnętrznemu Kręgowi (Inner Circle), który tworzy dwunastu najpotężniejszych Donów i Capo, którzy z kolei odpowiadają przed Capo di Tutti Capi, Wielkiemu Szefowi.

Rodziny Edytuj

Źródła Edytuj

Bigio, Ciarniello, i Finnigan w Seattle (sr3.317)
Rodzina Batista w Havana, Cuba (cp.45-46)
Rodzina Gambione w Miami (cp.45-46)
Worczek wybita w San Francisco (sna.51)
Kozlowski i Mossino w New Orleans (sna.69)
Larranga i Gillespie w Los Angeles (sna.98)
Verontesse w Las Vegas (sna.186)

Zobacz takżeEdytuj

  • Jeśli szukasz inspiracji, jak wykorzystać Mafię na sesji, warto zajrzeć tutaj.

Więcej w Fandom

Losowa wiki