Fandom

Shadowrun Wiki

Korporacje

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Największe światowe korporacje - 10 Megakorporacji AAA - ma miejsce w Sądzie korporacyjnym, ciele sądowniczniczym, będących arbitrem wszystkich korporacji na świecie (rodzaj "Korporacyjnego ONZu").
to międzynarodowe korporacje z prawem eksterytorialności, a Korporacje A dopiero objawiły się na światowej scenie.
Największe fortuny Szóstego Świata opisują najbogatsze osoby na świecie.

Megakorporacje AAA Edytuj

Korporacje o wartości AAA to ścisła czołówka światowych struktur korporacyjnych. Oto korporacje, które tworzą Sąd Korporacyjny, ośrodek rządzący całą aktywnością spółek na całym świecie.
Sąd Korporacyjny przyznaje wartość AAA największym i najważniejszym korporacjom na świecie. Nazywane także Najważnijszymi megakorporacjami, korporacje o wartości AAA mają przywilej eksterytorialności - ten sam mają megakorporacje AA. Każda z nich, ze względu na swoje znaczenie, ma jednego przedstawiciela w Sądzie Korporacyjnym.

Aktualnie (jest rok 2070), następujące korporacje mają wartość AAA:

Korporacje opisane poniżej cieszyły się statusem korporacji AAA w przeszłości:

Megakorporacje AA Edytuj

Korporacje są klasyfikowane jako AA przez Sąd Korporacyjny gdy mają silną, międzynarodową obecność i są stabilne. Kraje-sygnotariusze Business Recognition Accords muszą dać tym spółkom prawo eksterytorialności.

Korporacje A Edytuj

Korporacje są klasyfikowane jako A lub Third Tier przez Sąd Korporacyjny jeśli są obecne co najmniej w dwóch różnych krajach. Czasem nazywa się je także multinationals ("międzynarodowe").

Korporacje narodoweEdytuj

Korporacje o nieznanym statusie Edytuj

Sąd Korporacyjny Edytuj

Największe fortuny Szóstego ŚwiataEdytuj

w oparciu o założenia użytkownika 6th World wiki N.Jouen

W powyższym rankingu są zawarte jedynie osoby, o których wiadomo, ile mają udziałów. Dlatego w rankingu nie pojawił się nikt z udziałowców Aztechnology, ponieważ nieznany jest ich udział w korporacji.

Patrz także Edytuj

Odniesienia w prawdziwym zyciuEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki