Fandom

Shadowrun Wiki

Kokatryca

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

http://img153.imageshack.us/img153/9648/crittercockatrice2jb.jpg
Picture from Shadowrun, 2nd Edition

KOKATRYCA

Aveterror lapidaris
Budowa: Ciało wraz z głową mierzy 2 metry. Kokatryca ma ogon długości 1,2 metra i wagę około 40 kilogramów. Jest opierzonym, ptakopodobnym stworzeniem o długich nogach, barwy głownie żółtej. Ma jasnoczerwony grzebień na głowie i ostry rogowaty dziób.
Gatunki podobne: Duże, dorosłe osobniki często są mylone z feniksem, ale obecność jaskrawego grzebienia i charakterystyczny ogon powinny ostrzec obserwatora. Zwierzęcia należy unikać - jego dotyk jest niebezpieczny.
Obszary zamieszkiwania: Kokatryca preferuje otwarte pola i stepy, ale spotykana jest też w lasach.
Zdolności magiczne: wrodzone.
Zwyczaje: Tryb życia dzienny. Choć kokatryca zdolna jest do krótkich lotów, lepiej przystosowała się do biegania. Preferuje ściganie ofiary biegiem, po czym podlatuje z bliska, aby uderzyć swymi szponiastymi łapami. Kokatryca żywi się zwierzętami o wadze od 10 do 80 kilogramów. Gniazda bronione są przez oboje rodziców aż do wyklucia się piskląt, kiedy to jedno z rodziców (najczęściej samica) odchodzi. Drugie zostaje strażnikiem piskląt przez następne kilkanaście miesięcy. Osobniki w niewoli żyją do 25 lat. Sezonem godowym jest wiosna.
Młode: W gnieździe kokatrycy znajduje się od 12 do 15 jaj, z których pisklęta wykluwają się po 35 dniach. Pisklęta o ciemnobrązowym, włoskowatym upierzeniu są zdolne do biegania wraz z rodzicami wkrótce po wykluciu się z jajek. Młode przypominają pisklęta australijskiego Emu, który według paranaturalistów jest nie przebudzoną odmianą kokatrycy. Wartość rynkowa: Podobnie jak bazyliszek, kokatryca jest wykorzystywana jako zwierzę do ochrony obiektów. Wybiera się tylko jajka, jako że świeżo wyklute stworzenie musi być naznaczone przez hodowcę przed treningiem.
Występowanie: Kokatryca rozprzestrzeniła się znacznie w ostatnim czasie i obecnie spotykana jest na całym świecie.
Komentarz: Dorosła kokatryca posiada paranaturalną zdolność do paraliżowania ofiary dotykiem swego ogona. W ataku z nalotu wymachuje ogonem, próbując sparaliżować ofiarę.
Moce: Paraliżujący dotyk, niewrażliwość (na własny dotyk).

Aveterror lapidaris Edytuj

The Cockatrice is a long-legged, bird-like creature resembling an over-large chicken. The awakened critter has limited mobility in the air, preferring, instead, to chase after its prey on the ground, jumping into the air to strike with its sharp talons.

Its ability to paralyze its victims via the paranormal touch of its tail makes it a high demand creature for corporate security.

Źródła Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki