FANDOM

Arcology (skrót od angielskiego zwrotu Architectural Ecology) jest terminem używanym do opisania samowystarczalnej kolonii, zazwyczaj dużego budynku, nie wymagającego importu lub eksportu zapasów by prowadzić działalność i otrzymać przy życiu mieszkańców. Kształt budynku arkologii to często kula lub piramida. Może należeć do organizacji rządowej, charytatywnej lub, zazwyczaj, do korporacji.
W grze Shadowrun RPG, istnieje pewna ilość arkologii, większość z nich pozostaje pod kontrolą megakorporacji, chcących w ten sposób kontrolować każdy aspekt życia pracowników. Fabuła rozwija się wokół jednej z nich, znajdującej się w Seattle, w której zaawansowany system komputerowej kontroli posiadł samoświadomość, odizolował budynek i szukał sposobów, by się bronić.
Prawdziwa arkologia jest samowystarczalna i nie potrzebuje ingerencji z zewnątrz, by sprawnie funkcjonować.
Jednakże, wiele morskich, znajdujących się w kosmosie lub innych kolonii, które nazywa się arkologiami z powodu ich podobieństwa do prawdziwych arkologii.

Najbardziej znaną arkologią jest SCIRE, z powodu jej umiejscowienia w Seattle i dramatycznych okoliczności w jakich została zamknięta.

Inne powszechnie znane arkologie to m.in. morskie arkobloki zbudowane przez Proteus AG i Yamatetsu Saotome AquaDomes.

Inne nazwyEdytuj

habitat

SlangEdytuj

Odniesienia Edytuj

PrzykładyEdytuj

Patrz takżeEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki