Fandom

Shadowrun Wiki

Arkologia

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Arcology (skrót od angielskiego zwrotu Architectural Ecology) jest terminem używanym do opisania samowystarczalnej kolonii, zazwyczaj dużego budynku, nie wymagającego importu lub eksportu zapasów by prowadzić działalność i otrzymać przy życiu mieszkańców. Kształt budynku arkologii to często kula lub piramida. Może należeć do organizacji rządowej, charytatywnej lub, zazwyczaj, do korporacji.
W grze Shadowrun RPG, istnieje pewna ilość arkologii, większość z nich pozostaje pod kontrolą megakorporacji, chcących w ten sposób kontrolować każdy aspekt życia pracowników. Fabuła rozwija się wokół jednej z nich, znajdującej się w Seattle, w której zaawansowany system komputerowej kontroli posiadł samoświadomość, odizolował budynek i szukał sposobów, by się bronić.
Prawdziwa arkologia jest samowystarczalna i nie potrzebuje ingerencji z zewnątrz, by sprawnie funkcjonować.
Jednakże, wiele morskich, znajdujących się w kosmosie lub innych kolonii, które nazywa się arkologiami z powodu ich podobieństwa do prawdziwych arkologii.

Najbardziej znaną arkologią jest SCIRE, z powodu jej umiejscowienia w Seattle i dramatycznych okoliczności w jakich została zamknięta.

Inne powszechnie znane arkologie to m.in. morskie arkobloki zbudowane przez Proteus AG i Yamatetsu Saotome AquaDomes.

Inne nazwyEdytuj

habitat

SlangEdytuj

Odniesienia Edytuj

PrzykładyEdytuj

Patrz takżeEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki