Fandom

Shadowrun Wiki

Archetypy

4119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Archetypy to gotowe już postacie shadowrunnerów, stworzone z głównych ras, profesji i typów postaci ze świata gry Shadowrun.
Gracze mogą ich używać bez większych dodatkowych przygotowań.

Rasy - jakimi można grać? Edytuj

które wyewoluowały z ludzi, dzięki fenomenowi zwanemu Niewyjaśnionemu Fenomenowi Genetycznemu (Unexplained Genetic Expression), w skrócie "UGE".
Rasy nie ludzkie zwane są metaludźmi.

KIM GRAMY? Edytuj

Tytułowymi shadowrunnerami. Nie ma zamkniętych klas (np. mag może być świetnym snajperem, jak kupi odpowiedni karabin i wyłoży odpowiednią ilość punktów umiejętności) jako takich, ale są przykładowe archetypy:

Uliczny Samuraj Edytuj

  • Myśliwy mroków miasta. Twardy jak stop utwardzanej stali, z której zrobiono jego kości i ostry, jak odpryski szkła.
  • W ciele ma więcej metalu niż niejeden czołg. Wysuwane szpony połyskują chromem. Kiedy go zranisz, nie wiesz, czy pocieknie krew, czy płyn hydrauliczny. Czasem bardziej przypomina robota niż człowieka.
  • Łowca pośród cieni.
  • Pod tą kategorię, umówmy się, mięśniaków, "podchodzą":
  • Najemnicy
  • Ochroniarze / goryle
  • Byli ludzie korporacji ("Faceci w czerni" - nie chodzi o Willa Smitha. Chodzi o Agenta Smitha)
  • Byli wojskowi
  • Uliczni samurajowie to wzmocnieni fizycznie wojownicy, których żywiołem jest walka.
    Ze swoimi implantami cybernetycznymi i umiejętnościami bojowymi starają się być najszybszymi, najsilniejszymi i najbardziej wrednymi maszynami do zabijania, jakie pojawiły się kiedykolwiek na ulicach.
  • Wielu z nich cybernetycznie zwiększa swój refleks, by mieć przewagę, lub wzmacnia siłę, by zadawać większe obrażenia.
  • Wielu z nich do mistrzostwa opanowało posługiwanie się bronią palną, i niemal każdy ma wszczepiony w ciało cybernetyczny Inteligentny System Prowadzenia Ognia, by zwiększyć precyzję strzału.
  • Niektórzy walczą o honor, niektórzy, bo za to im płacą (na tych zazwyczaj mówi się: najemnicy).
    Inni, bo są na tyle szaleni, że chcą się zmierzyć z całym światem.

Członek Gangu / Szczepu Edytuj

Na pewno nie jest tak wytrzymały i szybki jak uliczny samuraj - ale członek gangu nie musi polegac tylko na sobie - wystarczy zagwizdac (wykonac jeden telefon) i zaraz zza rogu wyłonią się kumple...

Decker Edytuj

Hacker przyszłości. Podłącza się niczym Neo do Matrycy. Doskonały programista komputerowy - w wirtualnej rzeczywistości jego bronią są wirusy.
Pożąda informacji, które są warte więcej niż pieniądze.

Deckers are skilled at computer programming and maneuvering through the datastreams of the virtual-reality telecommunications grid known as the Matrix. They use special, custom-built computers known as cyberdecks that allow them to project their minds directly into the Matrix complex, three-dimensional reality. By illegally logging on to the Matrix, deckers can run search routines, tap phone calls, and break into system hosts to retrieve data. They use a variety of programs to accomplish such operations, as well as attack and defense programs should they engage in cybercombat with another decker or an Intrusion Countermeasures (IC) construct.

Deckerzy są odpowiednikiem hackerów naszych czasów. Potrafią manipulować Matrycą za pomocą cyberdeku do którego podłączają się za pomocą złącza datajack. Logując się do Matrycy i używając kupionych lub napisanych samodzielnie programów mogą manipulować informacją, włamywać się do komputerów, atakować innych deckerów. Deckerzy mogą działać legalnie - jako pracownicy korporacji, administratorzy i ochrona komputerów firmowych lub programiści. Jednak są też tacy, którzy podejmują się misji szpiegowskich, wywiadu gospodarczego, wymazywania danych lub podobnych nielegalnych działań.

Otaku są w stanie podłączyć się do Matrycy bez użycia cyberdecku.

Otaku Edytuj

Cudowne dziecko komputerów.

Rigger Edytuj

kierowca doskonały. Może pilotować śmigłowce, zdalnie prowadzić pojazdy a także kierować robotami (na przykład zwiadowczymi lub wyposażonymi wq broń). Przykład: Filmy "Szybcy i wściekli", "Błękitny Grom"

Fixer Edytuj

Złota rączka świata biznesu. Załatwi sprzęt, robotę i znajdzie kupca na "bonusy", jakie znajdzie grupa w trakcie runu.

Face Edytuj

To po polsku "twarz" - białe ząbki, płynna dykcja i urok osobisty. Reprezentuje gupę - przekona strażnika, żeby opuścił wartę, wynegocjuje lepsze wynagrodzenie za dany konktrakt... I ma powodzenie u płci przeciwnej! ;) .

Detektyw Edytuj

mam wyjaśniać?

Reporter Edytuj

Pośród shadowrunerów wciąż pojawiają się dziennikarze różnych mediów (serwisy matrycowe, radio, trid). Najczęściej można się wcielic w któregoś z niezależnych stacji (nie będących w posiadaniu korporacji), a nawet - dziennikarza (czasem nawet właściciela) stacji pirackiej! (wystarczy dostęp do sieci i laptop - a to ma każdy w Szóstym Świecie)

UŻYTKOWNICY MAGII: Edytuj

Adept fizyczny Edytuj

(ang. Physical adept)
Dzięki magii walczy wręcz niczym Bruce Lee, Jackie Chan lub Jet Li. Nie rzuca czarów - magia wspomaga jego ciało

Mag hermetyczny Edytuj

Pentagramy, przywoływanie żywiołów, potężne czary. Ale w przyszłości, gdy magia powróci, zamiast spleśniałych tomiszcz ma bazę danych z czarami w podręcznym komputerku.

Uliczny szaman Edytuj

Może ma dredy i nosi bojówki, ale wierzy w swój totem. Może być wierny jak twój pies, lub zmienny jak kot sąsiadki. Może być tajemnicza niczym sowa...

Szaman Edytuj

Kontakt z duchami, rozmowy z własnym totemem...

Ponieważ nie ma listy klas, to tylko sugestie. Gracze sami decydują kim będzie odgrywana postać.

Po drugiej stronie barykady Edytuj

A kogo spotkamy po drugiej stronie naszego pistoletu?

  • Blood Mages
  • Covert Goverment/Military This includes: Special Forces, CIA, FBI, Cover Ops, etc.
  • Docwagon Employees
  • Drug/BTL Dealers
  • Employees of Corps This excludes media PCs such as Net23 reporters.
  • Gangs and Orgs No -new- gangs or orgs can be created without staff pre-approval.
  • Humanis Policlub Members
  • Insect Shamans
  • Legal Law Enforcement This includes: Lone Star, Knight Errant, Military Law enforcement, etc.
  • Toxic Mages

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki